FRANJINA PITA ILI PITA SA SIROM I ORASIMA

Ovu pitu sam pravila pre sigurno 3 meseca a nikako da vam objavim recept,moram da priznam da sam i zaboravila na nju sto neznaci da kolac nevalja,nego je bozanstven.Kako sam ja ljubitelj kolaca sa sirom i orasima ovo je dobitna kombinacija,preukusna,prhka pita.Pravila sam ju po MASATERINOM receptu,u trenutku kada sam pronasla recept i kada sam htela da napravim kolac,nisam imala 500 gr sira nego 250 gr naseg domaceg sira,tako da sam ja fil od sira prepolovila,zato je taj deo malo tanji i ukus je opet bio prosta fantazija...

Testo:
4 žumanca ,200 g šećera,200 g margarina, 320 g brašna,1/2 praška za pecivo

Nadev od orasa:
150 g mlevenih orasa (ili maka),80 g šećera,2-3 kasike ruma

Nadev od sira:
500 g svežeg sira,4 belanca,180 g šećera, 1 vanilin šećer,2 kasike oštrog brašna

Testo:
Umesiti testo – brašno, prašak za pecivo, šećer i malo omekšali margarin mešati dok margarin ne postane mrvičast, dodati jedan po jedan žumanjak i mesiti dok ne dobijete glatko testo.

Testo podeliti na dva dela, jedan deo staviti u frizider,a drugi u zamrzivač.

Nadev od orasa: orase (ili mak) pomešati sa šećerom pa preliti rumom i dobro izmešati.

Nadev od sira: Belanke izmiksati u sneg uz dodatak pola količine šećera. Kad je sneg čvrst dodati preostali šećer, vanilin šećer i oštro brašno. Na kraju lagano umešati sir.

Nakon što je testo odležalo u frizideru, razvaljati ga u pravougaonik veličine kalupa (cca 22x30 cm) pa staviti na dno podmazanog kalupa.

Preko testa ravnomerno rasporediti nadev od orasa, a preko njega nadev od sira. Preko sira naribati zamrznuti komad testa.

Peći 30-35 minuta na180 st.C.dok ne porumeni.

Ohladiti i posuti šećerom u prahu.

Primjedbe

Popularni postovi